View Issue Details

IDProjectCategoryView StatusLast Update
0002574Infinitode 2 Ideas[All Projects] Infinitode 2public2024-09-14 16:24
ReporterAXZ Assigned To 
PriorityhighSeveritymajorReproducibilityrandom
Status newResolutionopen 
PlatformMobileOSAndroidOS VersionAny
Summary0002574: Fabric concept
Description

En:
Novadays players inventories contains enourmous amount of unsued portals, bases and mining sourses, which are user only for prrstige dust/token farming, but there are not so much options for creativity in community map making.
There's an idea for fabric rework/reborn/reincarnate:
Add new resourse (don't imagined his name yet), which will be able to get from module-like placed (on empty tile) miner, which costs increased stats for enemies and decreased stats for towers on all the map (two or more tower will result a multiplicative bonus) and mines that resourse from players "pain and suffering" (smiles).
That one resourse spending will allow you to transform:

  1. Portals:
    Two options on choice:
    Degradation: with some chance will lower difficulty (get a bit close to 100%, which means decreasing for 500% portal and increasing for 50% portal), or remove one enemy type from this portal, except basic and boss types.
    Evolution: reverse effect, increases portal's difficulty or add a new enemy type into the portal.

Bases:
Same options, but will change one of the base's effects or add a new one, including negative effects (ex. Basic is 10% less effective vs Fast)

Mining sourses:

  1. Dense: increase density in exchane of resourses amount
  2. Fullfill: reverse effect
  3. Evolve: move resourse to the next tier in exchange of both density and amount
  4. Empower: increase both density and amount of resourses with a huge cost

Cores: We. Need. More. Cores.
Transform already existed cores to higher tiers (what crafting now does), but also add ability to recieve new cores, like which one used in campaign maps

New booster tiles:

  1. Limit them by one community map.
  2. Use 6.6 and DQ boost mechanics, "smash" them into tiles, add zecred and other level boosts, maybe some more bonuses and "curses" for some fun and challenge.

See steps To Reproduce for more

Steps To Reproduce

Also it will be a good idea to transfer crafting into this mechanics, particullary or full.
Example: give option to player: gain 125K infiar from 250K tensor instantly, or get a craft during ex. 3 gameplay hours (like shop mechanic works) to get 200K infiar from 250K tensor.

Same but ru lang:
Сейчас у игроков в инвентарях валяется (зацензуренно прокатчиком на слово удивительно) как много порталов, баз и посредственных источников, которые, за редким исключением, отправляются в пыль престижа или на карты за талоны.
Я вот что предлагаю - за ресурсы (майнинг, бумажки, бит пыль, хоть новый ресурс введите (предложение - который будет вырабатываться новой "башней" ака майнер на пустом/бонусном тайле, усиляющий врагов, ослабляющий башни и копщий ресурс для фабрики) давать возможность преобразовывать эти тайлы в полезные аналоги:

  1. Порталы
    Кладем в слот портал и получаем опции на выбор:
    Деградация - с определенным шансом либо ослабит сложность портала к дефолтным 100%, либо уберет из списка противников один вид, кроме базовых и боссов
    Эволюция - с определенным шансом либо усилит портал (дальше от 100%, для 500 в плюс, для 50 в минус до 1% лимит), либо добавит в него новый вид противников.

  2. Базы
    Те же механики, за исключением того, что у базы будет менятся сила случайного бонуса, вплоть до исчезновения или появления нового, как полезного, так и усложняющего (!) игру бонуса а также появляться/пропадать эффекты "без исследований/навыков" и EWoP

3 Источники
Дать на выбор:
Уплотнить: В источнике ресурсов меньше, но плотность выше, мб даже сверх 100% кап
Обогатить: с точностью до наоборот - меньше плотность, больше ресурсов
Усилить: повысить тир копаемой руды ценой плотности и обьема (делать вектор источники из скаляра)
Улучшить: за дорого улучшить и обьем, и плотность.

Ядра:
Нужно. Больше. Ядер.
Как превращать уже имеющиеся альфа и бета ядра в некст тир(см ниже), так и крафт новых ядер, например тех, что встречаются на уровнях.

Крафт новых бустов для кастомок:
Далеко за примером ходить не надо:
Берем бонусы из новой механики 6.6 и пилим их на плиточки, примешиваем плиточки зекреда, добавляем немножко отсебятины и сами плиточки крафтим. Делаем лимит таких плиточек на кастомную карту

Additional Information

Плюс туда же можно перенести крафты, частично или полностью, а также часть из них вернуть по времени с альтернативой: например, крафт инфиара из тензора на выбор: или 250К из 500К сразу, или 500К из 500К за условные 3 часа геймплея (как сейчас магазин работает).

TagsCrafting

Activities

There are no notes attached to this issue.

Issue History

Date Modified Username Field Change
2024-09-14 16:15 AXZ New Issue
2024-09-14 16:24 AXZ Tag Attached: Crafting